Sivo

Vizualni identitet arhitektonskog biroa Sivo geometrijskom preciznošću kombinira tipografsku interpretaciju teških konstruktivnih elemenata s bojom sirovog betona kao okružja u kojem se ponekad pojave I boje. Odnos boje I neboje referira se na odnos podloge – arhitekture (sivo) I života (boja) koji raste u njoj. Arhitektonski minimalizam u promišljanju I tehnički perfekcionizam u izvedbi neutralna je baza vizualnog koda na kojoj se gradi šarenilo intervencija u razvoju identiteta, a koji se ostvaruje kroz stationary I ostale promotivne materijale (T-shirt, Xmas card…) oživljujući slogan biroa u najboljem mogućem smislu, Sivo - podloga za šarenu stvarnost.

The visual identity for the architectural firm Sivo (Grey) combines with geometrical precision the typographical interpretation of heavy structural elements with the colour of fresh concrete as setting in which colours will also occasionally occur.  The relation between colour and non-colour refers to the relationship of the base, the architecture (grey) and the life (colour) that grows within it.  Architectural minimalism in thinking and technical perfectionism in execution are a neutral base for a visual code on which to build a variegation of interventions in the development of identity put into practice through stationery and other promotional materials (t-shirts and Xmas cards), giving life to the firm’s slogan in the best possible sense – Sivo –  basis for a variegated reality. (2009)